نوشته شده توسط : reza atashpeykar

چگونه یک کتاب را ترجمه و آماده چاپ کنیم؟

 

گام اول در ترجمه کتاب

ترجمه یکی از مهم ترین گام ها در دنیای علم است. از سویی شما با ترجمه یا تالیف کتاب نیز می توانید خود را در زمینه های مختلف نشان دهید و عرضه کنید. اما برای این کار باید چه کار هایی انجام داد تا بتوان به آن نقطه مطلوب رسید؟ در این نوشتار تلاش می کنیم تا راجع به چگونگی ترجمه کتاب سخن بگوییم و اقدامات لازم تا مرحله چاپ را متذکر شویم. پس با ما همراه باشید.

در ابتدا نکته مهمی که برای ترجمه کتاب وجود دارد آن است که شما به مطالب کتاب به طور کامل مسلط باشید. به طور مثال اگر بنا است که کتابی فلسفی را به زبان مقصد برگردانید، باید بتوانید گفته ها و آموزه های کتاب را به طور کامل شرح دهید و نقطه مبهم و نامعلومی برای شما باقی نماند. برای رسیدن به این امر مترجم می تواند متن زبان را اصلی را یک بار به طور کامل مطالعه کند و برای چند نفری توضیح دهد. اگر هم این افراد زبان دان و اهل فن باشند، خیلی عالی است چرا که می توانند به مترجم کمک کنند و نکات ریز و درشت درون مطلب را متذکر شوند.

اقدامات مهم دیگر در این زمینه

اکنون که به طور کامل به مطلب مسلط شدیم و مفاهیم آن را درک کردیم، باید بتوانیم با دقیق ترین شکل ممکن متن را به زبان مقصد برگردانیم. برای این کار لازم است تا به زبان مقصد تسلط کافی را داشته باشیم و اصطلاحات و عبارات آن زبان را به طور دقیق بدانیم. چرا که گاهی اوقات پیش می آید که یک کلمه در زبان مبدا، معانی متعددی در زبان مقصد دارد و در این صورت مترجم باید بتواند بهترین معنی و واژه را انتخاب کند. این انتخاب بسته به موضوع کتاب نیز متفاوت است. تصور کنید نیاز است تا کتابی ادبی را ترجمه کنید، طبیعتا باید کلماتی که در زبان مقصد استفاده می کنید نیز از زمره کلمات ادبی و وزین آن زبان باشد تا در متن جدید خوش بنشیند.

از سویی باید توجه داشت که متن نو باید تا حد ممکن نزدیک به متن اصلی باشد. مثلا اگر در حال ترجمه رمان هستیم باید تلاش کنیم تا حال و هوای آن فرهنگ را به مخاطب منتقل کنیم.

البته گاهی پیش می آید که نیاز داریم تا متن لوکالیزه شود و مبتنی بر فرهنگ مخاطبان زبان مقصد شکل بگیرد. اما آن چه به طور غالب رایج است، همین است که متن و فضای خاص آن حفظ شود.

اقدامات پس از ترجمه

زمانی که متن به زبان مقصد به طور کامل تهیه شد،‌ نیاز است تا آن را مرتب کنیم. به طور مثال فصل بندی های کتاب را تا حد ممکن مشابه متن اصلی انجام دهیم. در این بین مسئله مهم، رعایت نکات نگارش و ویرایش است. بخش زیادی از این نکات ویرایشی به قالب و ظاهر کتاب بر می گردد. کادربندی ها و حاشیه های کتاب، فهرست منابع و اعلام، استفاده صحیح از علائم نگارشی و... مواردی از این قبیل هستند.

در کنار این ها باید متن به دست آمده از لحاظ دستوری سالم و بی نقص باشد.

گاهی ممکن است که نیاز به ترجمه کتابی داشته باشیم و خود به هر دلیلی قادر به انجام آن نباشیم. در این جا است که موسسات و مترجم های مختلف به کمک ما می آیند.

سایت پارسی مترجم نیز یکی از این سایت ها است. یکی از فعالیت های این سایت نیز ترجمه کتاب است که با همراهی تیمی بسیار خوب از مترجمان با تجربه انجام می شود.

 

منبع : پارسی مترجم



:: برچسب‌ها: ترجمه کتاب ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza atashpeykar

مجموعه پارک ساحلی آفتاب مشهد یکی از معتبرترین، معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پارک‌های تفریحی در خاورمیانه و ایران است. این مجموعه البته به گفته مسئولین مجموعه به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی در دنیاست و در زمینی با وسعت 4 هزار مترمربع بنا شده است. لازم به ذکر است که در هفت طبقه امکانات ویژه و منحصربه‌فردی را به مسافرین و گردشگریان محترم ارائه می‌دهد و حضور در آن می‌تواند از هر نظر یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین اتفاقات زندگی هر شخصی باشد.

 

احتمالاً وقتی در مورد پارک‌های آبی صحبت شود ناخودآگاه ذهنتان به سمت استان خراسان رضوی و شهر مشهد منعطف شود. در چنین شرایطی باتوجه‌به تعدد این پارک‌ها ممکن است برای شما هم انتخاب یک گزینه ایده‌آل سخت باشد.

درصورتی‌که قصد حضور در یک پارک آبی را دارید. باید در درجه اول امکانات آن را به‌خوبی وارسی کنید. پارک ساحلی آفتاب مشهد دارای دو بخش‌پذیرش هم‌زمان خانم‌ها و آقایان است و برخلاف بسیاری از پارک‌ها و مجتمع‌های آب محدودیتی در برگزاری سانس ندارد.

علاوه‌برآن امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای دو بخش جدای زنانه و مردانه در نظر گرفته شده است و باتوجه‌به ویژگی‌های فیزیکی دو جنسیت و همین‌طور رده‌های سنی کودک و خردسال، نوجوان و جوان، افراد بالغ و… می‌توان به‌راحتی از امکانات این مجموعه استفاده نمود. سه مجموعه کلی با نام‌های مجموعه آبی آقایان، بانوان و VIP در نظر گرفته شده است. شما امکان تهیه بلیت بر اساس تعرفه‌های تعیین شده حتی به‌صورت اینترنتی را از پورتال رسمی پارک ساحلی آفتاب مشهد خواهید داشت.

بررسی امکانات پارک ساحلی آفتاب مشهد

علاوه بر امکاناتی چون سونا، جکوزی، استخر سرپوشیده، ماساژ، فست‌فود و کافی‌شاپ، چای خانه سنتی و استخر نمک دریایی، حتی سالن بدنسازی، غار نمک و در بخش اصلی سرسره با سرعت، سرسره آهسته، سرسره پیچ، دوقلو، چاله فضایی، استخر موج و رودخانه با دو تونل سنگی نیز در نظر گرفته شده است. مطابق انتظار مجموعه تفریحی پارک ساحلی آفتاب مشهد یکی از کامل‌ترین و بهترین‌ها در این زمینه است.

البته لازم دانستیم در خصوص امکانات بخش آقایان و بانوان پارک ساحلی آفتاب مشهد به‌صورت جداگانه صحبت کنیم. در قسمت مخصوص آقایان این پارک بزرگ، استخرهای استاندارد برای مسابقات، سونای خشک و بخار، جکوزی و ماساژ ویژه در دسترس است. می‌توانید به‌راحتی و با دریافت بلیت بدون محدودیت خاصی از آن‌ها استفاده کنید. همین‌طور رودخانه خروشان، سرسره، چشمه جوشان آب در دل‌سنگ‌های غار و همین‌طور استخر مخصوص کودکان از جمله کلیدی‌ترین امکاناتی است که باعث شده این مجموعه نسبت به سایز گزینه‌های استان خراسان رضوی متفاوت باشد.

مجموعه وی آی پی مجموعه شنا آفتاب مشهد

در پارک ساحلی آفتاب مشهد، یکی از خاص‌ترین و بی‌نظیرترین بخش‌ها، قسمت VIP است می‌توانید از امکانات رایگان مشاوره ورزش و همین‌طور استخر، سونا، سالن بدنسازی، استخر نمک دریایی و حمام سنتی و حتی امکانات تفریحی دیگر نظیر فست‌فود و کافی‌شاپ استفاده کنید. همراه داشتن کارت ملی و همین‌طور پرداخت بر اساس مدت‌زمان حضور اولین قدمی است که شما برای ورود به این مجموعه باید بردارید. البته پذیرش خردسالان زیر 10 سال و قد کم‌تر از 130 سانتی‌متر در این بخش فراهم نیست اما امکان استفاده از بخصوص مخصوص کودکان وجود دارد.

بهداشت و استانداردها در پارک ساحلی آفتاب مشهد

به‌هرحال هنوز هم در دوران بیماری کووید 19 هستیم و به شما حق می‌دهیم این نگرانی برای شما ایجاد شود که چگونه می‌توانید بدون هیچ‌گونه ریسک و ترسی از امکانات مجموعه پارک ساحلی آفتاب مشهد استفاده کنید. این سالن از تکنولوژی‌های فوق‌العاده پیشرفته ضدعفونی اتوماتیک استفاده نموده و سیستم‌های تأسیسات تصفیه از پلتفرم آنالیز و کنترل کلر و PH استفاده می‌کنند. همین‌طور هرکدام از قسمت‌ها پس از استفاده به‌صورت روزانه نظافت می‌شوند و از نظر ایمنی نیز این پارک هیچ‌گونه خلا و مشکلی ندارد.

 

یکی دیگر از مجوزهایی که این مجموعه دریافت کرده و موفق شده خود را متمایز از دیگران کند، سالن بدنسازی است که به شما اجازه استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت، استپر، دستگاه‌های بدنسازی چندکاره و… را می‌دهد. همین‌طور حضور مربیان بین‌المللی با مدارک معتبر و سابقه فعالیت در این حیطه از جمله اصلی‌ترین مزیت‌هایی است که شما را مجاب می‌کند برای لحظه‌ای هم که شده علاوه بر استفاده از امکانات تفریحی و استخر پارک ساحلی آفتاب مشهد، به سراغ سالن بدنسازی پارک ساحلی آفتاب خراسان رضوی بروید.

چه چیزهایی در انتظارتان است؟

همان‌طور که خاطرنشان شدیم، بخش بانوان پارک ساحلی آفتاب مشهد از جمله مدرن‌ترین و بهترین قسمت‌ها که به‌صورت اختصاصی در نظر گرفته شده است به‌حساب می‌آید. دارای قسمت سرسره، ورزش‌های آبی، سرسره U، سونای خشک و بخار و تمامی امکانات تقریباً مشابه بخش آقایان با برخی تفاوت‌های ویژه است. علاوه‌برآن شما می‌توانید از بخش ویژه ماساژ و ماسک پوست و همین‌طور نمک دریایی پارک ساحلی آفتاب مشهد نیز استفاده کنید. نمک دریایی اسپوتا خاصیت فوق‌العاده لایه‌برداری دارد که البته با حضور در این پارک آبی و استفاده از امکانات آن، متخصصین این مجموعه اطلاعات تکمیلی را در این باره در اختیار شما قرار می‌دهند.

حتی در بخش ویژه خانم‌های پارک ساحلی آفتاب مشهد می‌توانید از سالن یوگا، کلاس‌های ایروبیک و همین‌طور اتاق آب‌درمانی نیز استفاده کنید. اگر عازم استان خراسان رضوی هستید و می‌خواهید از خدمات یک مجموعه یکپارچه، منظم و بهداشتی و دارابودن تمامی گواهینامه‌های بین‌المللی و امکانات کامل استفاده کنید پارک ساحلی آفتاب مشهد یکی از ایده‌آل‌ترین و متداول‌ترین انتخاب‌ها حتی برای توریست‌هایی است که برای نخستین‌بار قرار است وارد کشور شوند و می‌خواهند از امکانات یک پارک آبی استفاده کنند.

نگاه کلی به امکانات مجموعه تفریحی آفتاب مشهد

این مجموعه ضمن تمامی امکاناتی که به آن اشاره کردیم، دارای قسمت غواصی در عمق، غار نمک، ماساژ طبیعی، پارک آبی ویژه بانوان و آقایان با وسعت بالا، سالن بدن‌سازی، استخر شنا و جکوزی، استخر موجب و حمام آفتاب غار نمک و همین‌طور کافی‌شاپ و سالن مخصوص فست‌فود با امکانات کامل است. علاوه‌برآن یک امکان فوق‌العاده جالب دیگر در سایت استخر بلیط وجود دارد. شما می‌توانید به‌راحتی تمامی امکانات آن را پیش از ورود بررسی کنید. یک تور مجازی که قابلیت فوق‌العاده‌ای دارد و شما می‌توانید تمامی خدمات آن را پیش از استفاده چک فرمایید.همچنین بلیط اینترنتی با تخفیف را از سایت استخر بلیط تهیه کنید.

در تمامی قسمت‌های پارک ساحلی آفتاب مشهد، پروتکل‌های بهداشتی، ایمنی و همین‌طور المان‌های استاندارد و ایزو رعایت شده و این مجموعه وسیع بر اساس تکنولوژی نوین کشورهای اروپایی از صفر تا صد بنا گذاشته شده است.

 

منبع : چطور



:: برچسب‌ها: پارک ساحلی آفتاب مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza atashpeykar

اهمیت ترجمه

در دنیای امروز ترجمه یکی از ارکان اصلی دنیای ارتباط است. چرا که ما با ترجمه است که می توانیم با دیگر فرهنگ ها ارتباط برقرار کنیم. ترجمه کمک می کند تا علوم و فرهنگ دیگر کشور ها را بشناسیم. طبیعتا ترجمه ابعاد مختلفی دارد و مطالب مختلفی را می توان ترجمه کرد. به طور مثال ترجمه کتاب و ترجمه فیلم از مواردی هستند که بیشتر به گوشمان خورده اند. دسته دیگری که بسیار پر اهمیت است، ترجمه مقاله است. در سراسر دنیا مطالب و مقالات متعددی چاپ می شوند و هر کدام از آن ها آورده ای برای دنیای وسیع علم دارند. ما برای این که دستاورد های دیگران را بشناسیم و به دانش خود بیفزاییم نیاز داریم تا آن مقالات را بخوانیم.

گاهی نیز برای آن که مقالات خود را به فضای علمی جهانی ارائه دهیم نیاز به ترجمه پیدا می کنیم. به طور مثال در نظر بگیرید قصد اپلای در یکی از دانشگاه های مطرح جهان را دارید. طبیعتا باید مقالات و نوشته های خود را به زبان مقصد ترجمه کرده و به دانشگاه مد نظر ارائه دهید.

با تکیه بر همین موارد است که می توان گفت ترجمه مقاله امری مهم در فضای علمی مدرن است. اما برای دست یافتن به یک ترجمه خوب و تخصصی نیاز است تا مجهز به چند ویژگی باشیم. اولین مورد این است که به هر دو زبان یعنی زبان مقصد و مبدا تسلط کافی را داشته باشیم. مورد بعدی در ترجمه مقاله آن است که فرد مترجم از توانایی های کلامی و نگارشی برخوردار باشد و بتواند متنی روان و خوش خوان تحویل دهد.

از سمتی مترجم باید به اصطلاحات و عبارات دقیق علمی در هر دو زبان وقوف داشته باشد تا بتواند ترجمه را به اصولی ترین شکل ممکن انجام دهد. و دیگر این که در ترجمه مقالات مهم نیاز به تسلط و درگیری کامل با متن است. در واقع مترجم نیاز به تجربه کاری دارد تا ترجمه به شکلی خوب و صحیح انجام شود.

همراه با پارسی مترجم

حتما این سوال به ذهن شما نیز رسید که چطور فردی با این ویژگی ها را بیابیم و ترجمه متون خود را به او بسپاریم. حتما افراد و موسسات زیادی برای این امر وجود دارد. اما پیشنهادی که ما برای شما در این مقاله داریم سایت پارسی مترجم است.

شما می توانید ترجمه مقاله خود را به پارسی مترجم بسپارید. چرا که در این گروه تعدادی مترجم متخصص وجود دارد. این مترجم ها به زبان های مقصد تسلط کافی را دارند و می توانند دقیق ترین ترجمه را ارائه دهند. از سویی مترجم های این گروه بیش از بیست سال سن دارند که این مسئله نشان دهنده تجربه و تسلط کافی افراد این تیم است.

2

شیوه ثبت سفارش

برای ثبت سفارش در این سامانه شما می توانید به سایت پارسی مترجم مراجعه کنید. در این سایت بخش های مختلفی وجود دارد. در ترجمه مقالات گزینه ثبت سفارش قابل رویت است. در این قسمت کلیک کرده، وارد حساب خود می شوید و فایل مقاله خود را آپلود می کنید. اپراتور های این سامانه با بررسی سفارش شما هزینه ای برای ترجمه این مقاله تعیین می کنند. طبیعتا با بالا رفتن حجم مقاله هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا می کند. با تایید هزینه همکاران ما در این سامانه شروع ترجمه تخصصی می کنند و ترجمه مقاله شما در اسرع وقت به دست شما می رسد. در ضمن پارسی مترجم صاحب صفحه ای اینستاگرامی با همین نام است که در این صفحه می توانید با خدمات متنوع پارسی مترجم آشنا شوید.

در این نوشتار تلاش کردیم تا قدری راجع ترجمه مقاله سخن بگوییم. امیدواریم از مطالب عنوان شده استفاده کافی را برده باشید و بتوانید سامانه مطمئنی برای ترجمه مقالات و دیگر مطالب مورد نظر خود بیابید.

منبع:https://www.ilna.news/بخش-بنگاه-ها-206/1217746-ترجمه-مقاله-توسط-سایت-پارسی-مترجم



:: برچسب‌ها: ترجمه مقاله , پارسی مترجم ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 ارديبهشت 1401 | نظرات ()